czwartek, 20 lutego 2014

Prosty przepis na ciasto na pizzę



Aby przygotować swoją pizzę musiałam przebrnąć przez wiele sposobów, obejrzeć sporo filmików oraz posłuchać kilku wykładów mojej mamy na ten temat. Ale w końcu mi się udało – stworzyłam coś, co rozpłynęło mi się w ustach. Poniżej publikuję mój przepis na ciasto – dodatki to w końcu kwestia gustu i je zostawiam Wam (choć istnieje kilka oczywistych, jak sos pomidorowy – ale to już sami dobierzcie do swoich upodobań).

Składniki

1 ½ szklanki mąki pszennej
2 łyżki oleju roślinnego
½ szklanki wody (przegotowanej, letniej)
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki cukru
3-4g drożdży w proszku
2 łyżki ziół prowansalskich (opcjonalnie)

Sposób przygotowania

Bierzemy do ręki dużą miskę i wsypujemy do niej drożdże oraz mąkę. Po ich dokładnym zmieszaniu dodajemy do całości olej, cukier i sól. Znów mieszamy, a następnie dodajemy wodę (powoli, stopniowo) i wyrabiamy ciasto. Gdy już powstanie jednolita kula, odstawiamy ją na bok pod przykrycie na jakieś pół godziny. W międzyczasie możemy się zająć przygotowaniem dodatków na wierzch pizzy.
Po upływie czasu i wyrośnięciu ciasta ugniatamy je na placek grubości 3 cm, a następnie rozciągamy, tworząc okrągły kształt mieszczący się na naszej blasze. Teraz całość wkładamy do piekarnika (przedtem, jeżeli mamy taki zamiar, dodajemy sos pomidorowy, ser i podstawowe dodatki) rozgrzanego do 220 stopni. 
Pieczemy maksymalnie pół godziny, w zależności od tego, jaka jest moc naszego piekarnika. Po tym czasie możemy wyjąć pizzę i już się nią zajadać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz